תפריט
שיפור הלמידה, הגברת הישגים וצמצום פערים לימודיים
- הוראה יצירתית – מחברת מטבעה. מחברת בין הנושא לתפישה של הלומד. מחברת בין מושא הלימוד (תיאוריה) לשימושים עכשויים (מציאות). מחברת בין התלמידים. בין המורים. יחד נרכוש כלים דידקטיים כגון “עוגנים תפיסתיים" שיסייעו לנו להגמיש את התפישה ו”להיכנס” לראש של הלומדים. נגבש תובנות מעולם הנוירופדגוגיה שיהפכו את הלימוד לחוויתי ויגבירו הבנה. ניצור אקלים כיתתי המעודד למידה על יסוד השלמת יכולות ייחודיות. פערים יצטמצמו, ערך החברות יצמח, עבודת הצוות תתחזק.
- הגברת הישגים– מהו המפתח למקוריות מחשבתית ולהרחבת התפישה הפדגוגית? הדמיון הייחודי. נגרה אותו בשלל דוגמאות ומהלכים יצירתיים. מתחום ההוראה ומתחומים אחרים. השראה מייצרת רעיונות. רעיונות מותמרים לכלים כשהתעוזה מרימה ראש.
דוגמא: הנייד ככלי עזר יצירתי למורה
לחצו וגלו »
למורה יצירתי קופצת תזכורת בנייד ב-15:00: "האם התלמידים שאלו היום שאלות"? כי שאלה מעידה על סקרנות פעילה ובריאה. כך הוא מבין האם גירה את היצירתיות של התלמיד. אט אט התזכורת הופכת לכלי פדגוגי מובנה במוחו. אז הוא מוחק את התזכורת. כי הוא מודע.
דוגמא: עוגן תפישתי כאמצעי דידקטי לחיבור עם הלומדים
לחצו וגלו »
פול מקרטני נזכר במורה לספרות אנגלית- "המורה הטוב ביותר היה מר דורבנד...הייתי טוב בכיתתו מכיוון שהוא הבין את המנטליות שלנו כנערים בני 15-16. בכיתת המתקדמים למדנו על אבי הספרות האנגלית. החומר היה בלתי נסבל, גם בהשוואה לשייקספיר. זה הרגיש כמו שפה אחרת. הוא לימד אותנו באמצעות תרגום מודרני שדיבר אלינו יותר וסיפר לנו שהוא נחשב היה לגס רוח בזמנו. הוא הבין כי המפתח להבנתנו הוא סקס. ברגע שהוא סובב את ה"מפתח" הזה- הוא תפס אותי" (קן רובינסון, Out of our Minds, 2011).